torsdag 21 februari 2013

Hur en målning växer fram.....

Här visar jag en annan målning som jag har målat och som har vuxit fram allt eftersom.

Detta är också en akrylmålning på cancasduk där fågeln är målad i guldfärg samt planeterna har jag lagt ditt strukturblandning i så att det skall bli en skrovlig yta.
Här har gjort en hel del av målningen, men som Ni ser så är hjärtat enkelt, fågeln endast guldig och planeterna platta i uttrycket!
Här har planeterna fått sin struktur och skrovlighet samt hjärtat har börjat få lite färg också.
Närmare titt på strukturen på planeten.
Mera färg på fågeln och dess skuggningar,
samt hjärtats färger.
Närmare titt på fågeln och dess skuggningar.
Jobbade vidare, gick ifrån och tittade på målingen från lite avstånd, begrunna, kände efter..... vad jag tyckte.
Hjärtats färg och form jobbar jag vidare på, vet för min inre bild hur det skall se ut, men vet inte för stunden hur jag skall få till det.
Här har hjärtat fått en helt annan färg och form, kring Jordgloben.
Ställer mig lite bakåt, tittar och ser....
Jobbar vidare med ljuset från fågeln och genom och omkring hjärtat och Jordgloben.

Man kan se det glitter jag ville få fram från fågeln och från fågelnsbröst mot Jordgloben.
Lite mera färg och glitter, stå tillbaka och titta....
Är jag nöjd eller skall det vara mera färg...???
Blir det för mycket, går jag för långt, ibland kan man övermåla, då man skulle ha stannat vid en tidpunkt där det var bra, men där man själv vill göra det bättre och då förstör man målningen.
alltid svårt att veta när man skall stanna!!!

Så nu anser jag att målningen är färdig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar