fredag 13 december 2013

En bok utöver det vanliga!!!

Hur beskriver man en bok, som fängslar en så pass att man nästan sträckläser den och slukas av varje ord?!

En bok så igenkännande, så stark och klar och tydlig i sitt egna språk om livet och vad som kan hända, samt om vägen tillbaka till sitt *nya* liv där livet skall anpassas och där instanserna vill ha sitt, den egna makten som vägrar att lämna ifrån sig ett öre extra, för att företag och instanser som råder över Regeringen så som Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.

Att finna guldkorn i vardagen, att finna glädje och skratt när gråten är mer än överväldigande och närmare till hands! Att se det goda som gör att man mår så mycket bättre, men man förskjuter inte och slår inte ifrån sig den andra delen av sig utan bara accepterar att så här är livet och så här kan jag välja att göra.

Att bli ett offer över sig själv, att tillåtas att andra får slå ner på en i ord eller handling av dömande, eller att man väljer det goda, där man själv bestämmer hur man vill ha det i sitt liv, där man få växa och skratta, umgås och se det positiva!!!

OJ, vad jag har känt igen mig i boken som heter Smärtgräns- Att leva med Whiplash av och med Lina Sellgren!

Jag har känt samröre, beröring, gråtit, ledsamhet och skratten som har fyllt mig!

Jag har inte Whiplash, men vårdkarusellen är likadan, samt smärtan som inte syns utanpå, att man väljer att se det goa i livet trots alla motgångar man möter, ja en fantastiskt bok som berör djupt inne i hjärteroten!!

Tack innerligt Lina för den fina boken du har skrivit och delat med dig av!!!

Här är Linas blogg: http://linasandligaresa.wordpress.com
Här handlar det om boken och lite av dess innehåll: http://linasandligaresa.wordpress.com/2013/10/23/har-ger-jag-dig-borjan-pa-min-bok/

Här kan du köpa boken från Lina: http://smartgrans.wordpress.com/

 Boken- Smärtgräns- att leva med Whiplash

LÄS boken, så väl Du som har smärtproblematik så som Du som jobbar inom vården. 
Mycket tänkvärda ord och handlingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar