torsdag 14 mars 2013

Vackra, men förstör kan dom göra Rådjuren!

I söndags så när vi hade kommit hem från Rum & Trädgård så kom denna juvel gåendes lugnt på vår tomt!

Brevid rådjuret så har jag ett vindspel och gamla CD-skivor som skall skrämma Rådjur!
Ser det ut som om Rådjuret är skrämd?
Knappast!!!
Äter i lugn o ro!

Jag står i vardagsrummet och fotograferar, trodde i min fantasi att Rådjuret skulle gå vidare över till grannens tomt!
Trodde jag :) !

Men Rådjuret hade andra planer och ville stanna hos oss och äta!
Tar sig en provsmak på kvistarna, kanske det är gott!
Fortsätter sig framåt och går mot den lilla gräsplätten som är blottad av snön!
Tar det lugnt, tittar på mig, fortsätter att äta, innan Rådjuret går vidare :)
Stannar upp och njuter för stunden!
Promenerar vidare för att se om vad vi har att erbjuda!

Så där jag, nu går Rådjuret över till vår andra grannen och upp mot skogen igen!

Tänk på alla mina vårblommor, rosor m.m som jag har här och detta är inte inhängnat och dessutom så hoppar Rådjur högt för att komma över dit det vill!!

Hoppas innerligt att det inte kommer hit till mig och vår tomt i vår och sommar!!!
Jag vill inte att Rådjuren skall äta upp mina blomster, den vill jag lukta och njuta av!!



2 kommentarer:

  1. han var hungrig stackarn - men man vill ju inte att dom ska äta upp ens trädgård men är man hungrig så.... men dom är allt bra söta. Må gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söta och otroligt vackra är Rådjuren, men loppor och fästingar är deras medresenärer :(
      Så vackra och söta att se på, men jag VILL INTE att dom äter upp mina fina växter!

      Må gott du fina underbara Monachos <3

      Radera