torsdag 14 mars 2013

Resan till Mora och dagen då Vasaloppet var!

Resan då vi åkte jag och min man, tog vi det lugnt upp till Mora!

Vi stannade till och fikade på vägen i Avesta där det finns mysiga gamla möbler som fikamöbler :)
Vi stannade även till i Rättvik där jag tidigare hade varit i september och nu var det mars med sol och blåst :)

Rättviks underbara tak!
Kallt var det, men härligt!
Droppande istappar!
Jag fångar allt som tilltalar mig på min resa ;)

Utsikten över det böljande *kullarna* och Siljan i sin prakt!

Kunde inte låta bli  att fotografera denna fina *ler* bilden :D
Tina heter ett rum, så fint! och det heter ju jag också ;)

Vackra fina Ljungen så härligt den lyser upp i vinterns skrud!
Söndagen, då själva Vasaloppet ägde rum, så tog VI, jag och min man en tur ut på isen i Mora!!
Oändligt vackert det var och är!

Andra skidspår, dock inte så välpreparerade som Vasaloppets skidspår!

Det var lättast att gå på skoterspåren som var väldigt packade av tyngden i snön!

Kullarna höjer sig och det är en sådan härlig känsla i solen och den klarblåa himlen!
Allt är så mäktigt!

Ja, så gick jag igång med min kamera och ville fånga den otroligt vackra morgon och förmiddagen :)

Jag är så Tacksam för denna resa och för det vackra!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar